tiistai 11. syyskuuta 2012

Tunne tunne - ihastuminen

"Mitä se mahtaa ajatella musta?"
"Se hymyili mulle!"
"Uskallankohan mä jutella sille feissarissa...?"
"Se sanoi tänään, että mä oon suloinen. Oon ihan pilvissä."


Perhoset lentelee sisuksissa ja keskittymiskykyä voi kuvata vain yhdellä sanalla: kadonnut. Totaalisesti. 

Ajatukset pyörii jatkuvasti ihastuksen kohteessa ja jokainen kyseisen henkilön allekirjoittaneeseen kohdistuva teko, sana tai mikä tahansa tuntuu elämääkin suuremmalta ja analysoidaan tarkasti mahdollisten piilomerkitysten toivossa. Jos tekstarissa ei ole hymiötä, ihastusta ei kiinnosta ja juttu olikin sitten siinä. Huoh, naiset!

Ruokahalu katoaa, pää leijuu pilvissä, pienetkin asiat saavat hymyilemään. Sitä huomaa ihmeellisiä asioita ollessaan ihastunut: puiden lehdet eivät ole enää kauttaaltaan vihreitä, joku on tiputtanut hiuspinnin koulun käytävälle... Kaikki on niin kaunista, elämä on kaunis, minä olen kaunis.

Epävarmuus. Mitä jos se ei tykkää? Iloisuus häviää, tilalle ilmestyy huolirypyt ja suu menee vinoon. Hmph. Pois se minusta! Nautitaan tästä hetkestä, kun kaikki hymyilee. Ihastunut tai ei, haaveilu on sallittua.

Ja haaveista voi tulla totta. Jonain päivänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti